Als professional werk je dagelijks met meerdere informatiesystemen. Je merkt daar het liefst zo weinig mogelijk van. Je wil gewoon snel en eenvoudig toegang tot de informatie die je nodig hebt. Infoland begrijpt dat. Onze oplossing is niet om álle informatiesystemen in jouw organisatie te vervangen door één systeem van Infoland – dat is niet haalbaar én doet geen recht aan de specifieke kwaliteiten van elk systeem. Wat we wél doen, is ervoor zorgen dat onze software optimaal aansluit op andere systemen. Zodat het voor jou prettig werkt.

Met slimme koppelingen zorgen we ervoor dat:

Je niet steeds opnieuw hoeft in te loggen

Onze software zorgt ervoor dat iedere professional díe informatie krijgt aangeboden die relevant voor hem is én waartoe hij gemachtigd is. Om dat te kunnen doen, moet je inloggen.
Vaak opnieuw moeten inloggen is natuurlijk een van de grootste irritaties van eindgebruikers. Daarom biedt onze software diverse mogelijkheden voor single sign-on.
We koppelen met Active Directory Federation Service, Azure Active Directory, en andere SAML 2.0 compatible SSO-oplossingen zoals die van Okta en Tools4ever. Voor onderwijsinstellingen kunnen we aansluiten op SURFconext.

Ook realiseren we vaak oplossingen waarbij een medewerker, eenmaal ingelogd in het social intranet of extranet van jouw organisatie, kan doorklikken naar onze software zonder zich opnieuw te hoeven aanmelden.

Je niet in ieder systeem apart gebruikersaccounts hoeft te beheren

Onze software beschikt over complete functionaliteit voor het beheren van gebruikersaccounts en gebruikersgroepen. Ideaal voor situaties waarin een beperkt aantal medewerkers met de software aan de slag gaat. Wanneer het echter over grotere aantallen gebruikers gaat, dan adviseren wij om onze software aan te sluiten op een bestaande user directory. Zo heb je geen dubbel werk, en ben je er zeker van dat nieuwe medewerkers direct toegang hebben tot de Infoland software, en uit dienst gaande medewerkers ook daadwerkelijk géén toegang meer hebben.

We koppelen veelvuldig met Active Directory middels het LDAP-protocol. Vanaf medio 2018 ondersteunen we tevens de SCIM-standaard, waardoor onze software eenvoudig kan worden aangesloten op een groot aantal identity providers. Is het systeem waarin jouw organisatie gebruikersaccounts niet compatible? Dan is er altijd nog de mogelijkheid om een koppeling op maat te ontwikkelen via onze Usermanagement API.

Je snel en eenvoudig informatie kunt zoeken en vinden via uw intranet

Een intranet kent tal van mogelijkheden: het delen van nieuws, een smoelenboek en toegang tot het HR-systeem zijn hier maar enkele voorbeelden van. Infoland vindt het belangrijk dat documenten, formulieren en leermaterialen uit onze software snel toegankelijk en vindbaar zijn via jouw intranet. Om dit te realiseren werken wij nauw samen met een aantal intranet leveranciers.

Alle intranet-koppelingen zijn gebaseerd op web-based API’s in onze software. Op welke techniek jouw intranet ook gebaseerd is, een koppeling is bijna altijd haalbaar. Als jouw intranetleverancier de koppeling (nog) niet ‘out of the box’ kan leveren, kan hij deze zeker voor je ontwikkelen, met behulp van onze uitgebreide informatiepagina’s voor software-ontwikkelaars.

Je informatie eenvoudig kunt bewerken in vertrouwde Microsoft Office tools

Onze Documenten & Processen module sluit naadloos aan op Microsoft Office. Als je een Word- of Excel-document wilt bewerken, dan wordt (op Windows PC’s) automatisch de bijbehorende toepassing opgestart. Eenmaal gereed wordt het aangepaste document automatisch weer geupload naar het documentbeheersysteem.

Maakt jouw organisatie gebruik van Office 365? Dan kun je Word, Excel, en Powerpoint-bestanden met één klik vanuit het documentbeheersysteem bewerken in Office Online: de vertrouwde Office-tools binnen je webbrowser.

Je documenten niet meer handmatig hoeft te publiceren naar de website van jouw organisatie

Regelmatig zien we dat organisaties onze oplossing voor Documenten & Processen gebruiken voor het beheer van folders, brochures en dergelijke. Daarmee hebben zij zaken als beoordeling en versiebeheer perfect geregeld. Het is dan jammer als voor de daadwerkelijke publicatie, het document alsnog handmatig geëxporteerd en vervolgens geüpload naar de website moet worden.
Door gebruik te maken van onze API’s of de bulkexport-functies van onze software kan ook die stap volledig geautomatiseerd worden.

Je een compleet overzicht hebt in je BI-cockpit

Gegevens worden pas waardevol als medewerkers inzicht en overzicht hebben.
Onze software beschikt over interactieve dashboards en uitgebreide rapportagefunctionaliteiten, waarmee hen dat inzicht geboden kan worden.
Daarnaast kan in jouw organisatie de behoefte bestaan om over meerdere informatiesystemen heen te rapporteren en daarbij slimme relaties te leggen.

Wij maken het graag mogelijk om ook de relevante gegevens uit onze systemen te voeden aan de business intelligence oplossing van jouw organisatie.
Zo kunnen we bijvoorbeeld voorzien in een nachtelijke SQL Server-dump die gesynchroniseerd wordt naar een server in het interne netwerk, zodat de gegevens van daar uit kunnen worden opgepakt door het ETL-proces.
Daarnaast zijn er mogelijkheden om via diverse API’s actuele gegevens uit te lezen uit onze software ten behoeve van rapportage.

Oproepen van de juiste informatie voor het uitvoeren van een handeling heel eenvoudig is

In veel organisaties werken medewerkers iedere dag intensief met software die hen ondersteunt bij hun primaire werkzaamheden: wat moet ik doen, waar en wanneer?
Hoe fijn zou het zijn als zij vanuit die software, met één druk op de knop ook toegang zouden hebben tot alle informatie die zij nodig hebben om hun werkzaamheden juist en efficient uit te voeren? Hoe fijn zou het zijn als zij via die software geattendeerd worden op wijzigingen in de werkwijze?

Infoland levert graag een bijdrage om dát te verwezenlijken. Naar alle informatie die is opgeslagen in onze software kunnen eenvoudig hyperlinks worden gelegd. Denk daarbij aan documenten, procesbeschrijvingen, formulieren, vragenlijsten en leermaterialen. Uiteraard zorgen wij ervoor dat die links gewoon blijven werken als het doel van de link wordt bijgewerkt, hernoemd of verplaatst.

Daarnaast kunnen er via API’s slimme koppelingen worden gerealiseerd om op dynamische wijze de juiste informatie over een onderwerp te presenteren, of om de medewerker de mogelijkheid te geven om op trefwoord te zoeken naar relevante informatie.

Handmatig overnemen van informatie uit een CRM- of ERP-systeem niet meer nodig is

Onze oplossing voor Melden & Analyseren levert nóg meer waarde als deze gekoppeld wordt aan bijvoorbeeld jouw CRM of ERP-systeem. Denk bijvoorbeeld aan een registratie van afwijkingen. Hoe handig zou het zijn als de medewerker met een druk op de knop de informatie over het product/de order/de locatie/etc. zou kunnen invoegen in het registratieformulier?

Deze, en vele andere toepassingen, kunnen worden gerealiseerd door het leggen van koppelingen. Elke gegevensbron die via ODBC benaderd kan worden (databases zoals Microsoft SQL Server, Oracle, Access, MySQL, maar ook CSV- en Excel-gegevensbestanden) kan op eenvoudige wijze gekoppeld worden. Zónder dat er software op maat ontwikkeld moet worden.

Handmatig overnemen van informatie uit een elektronisch patient/cliëntdossier niet meer nodig is

Onze oplossing voor Melden & Analyseren levert nóg meer waarde als deze gekoppeld wordt aan het elektronisch patient of cliëntdossier van jouw zorginstelling. Denk bijvoorbeeld aan de registratie van incidenten. Hoe handig zou het zijn als de medewerker met een druk op de knop de informatie over het patient of client zou kunnen invoegen in het registratieformulier? Deze, en vele andere toepassingen, kunnen worden gerealiseerd door het leggen van koppelingen.

Onze software ondersteunt het HL7-protocol, waarmee gegevens kunnen worden opgehaald uit nagenoeg íeder EPD, waaronder de systemen van Chipsoft en EPIC.
Daarnaast kunnen we koppelen via ODBC. Bijna elk ECD kan via deze weg gekoppeld worden, zónder dat er software op maat ontwikkeld moet worden.
Voor Nedap ONS is een specifieke koppeling beschikbaar, waarmee clientgegevens kunnen worden opgezocht én informatie kan worden teruggeschreven in het dossier vanuit Melden & Analyseren.

Toetsen en trainingen gebruikt kunnen worden vanuit een bestaand LMS

Als jouw organisatie al gebruik maakt van een LMS (Learning Management System), dan kan dat systeem gekoppeld worden aan onze software voor Leren & toetsen. Dit kan via de standaarden LTI en SCORM, of via onze eigen API. Zo kunnen medewerkers eenvoudig gebruik maken van toetsen en trainingen, en worden behaalde resultaten netjes teruggekoppeld naar het LMS.

De mogelijkheden zijn eindeloos…

Naast bovenstaande voorbeelden zijn er nog veel meer toepassingen te bedenken waarin een slimme koppeling zorgt voor sneller, gemakkelijker en foutlozer werken.
Bekijk onze pagina’s voor software-ontwikkelaars voor de volledige documentatie van de technische koppelvlakken in onze software.

© Infoland B.V. 1998-2018