Met de juiste focus behaal je de mooiste resultaten!

21 juni 2017 in Nieuws, Over ons door

Het EK voetbal voor vrouwen in eigen land. Hier was iedereen in het begin nogal sceptisch over. Per gewonnen wedstrijd kwam echter steeds meer en meer het vertrouwen én vooral het geloof. De oranje dames konden iets heel moois gaan bereiken. Ze konden zelf historie gaan schrijven. En ja hoor dat deden ze ook. Europees kampioen in eigen land! En dit allemaal omdat ze de juiste focus hadden. En een doel waarnaar ze maanden met elkaar naar toe hadden gewerkt.

20 juni 2017 was onze jaarlijkse klantendag. Op deze mooie dag presenteerde 19 sprekers ervaringen en best practices op de 20landelijke Gebruikersdag. Zij presenteerden hun oplossing. Maar liefst 380 klanten deelde kennis en leerden van elkaar!

De klanten van Infoland komen uit alle branches; de zorgsector, het onderwijs en uit industriële omgevingen. De context is zeer verschillend. Maar gelijk is dat vrijwel iedereen te maken heeft met een dynamische, snel veranderende omgeving waarin kennis en methoden snel verouderen, de klant kritisch is en kwaliteit eist. Van belang is daarom dat software past bij een organisatie en flexibel is in te richten of aan te passen. Zodat je als organisatie wendbaar bent en snel up and running. Dit zijn randvoorwaarden. Uiteraard heb je ook goede ”voetballers” nodig. En niet alleen goede, maar ook spelers die willen: die het beste uit zichzelf en hun team willen halen.

Is het doel in het team duidelijk? Dan volgt de vraag hoe gaan we dat bereiken? Volgens welke methode? Met welke organisatie? Met welke spelers? En met welke omstandigheden krijgen we te maken? Om dit in kaart te brengen, volgt er een getailleerd uitgewerkt plan met daarin een aantal scenario’s en natuurlijk niet te vergeten; de risico’s.

Vervolgens  wordt het plan met alle deelnemers besproken en vertaald in concrete doelen, acties en focus. Iedere dag wordt er besproken of de koers nog juist is óf dat er aanpassingen nodig zijn. Voortdurend zorgde de coach van de vrouwen voor helderheid en gaf zij het team vertrouwen. Dat zijn de sleutels tot succes.

De presentatie tijdens onze klantendag gaan over duidelijke en concrete oplossingen én worden gepresenteerd door enthousiaste en deskundige mensen. Deze hebben echt iets gepresenteerd in hun eigen organisatie. Mensen die hebben ontdekt wat voor hen het ideale systeem is. En hebben die ook daadwerkelijke geïmplementeerd. Het ideale systeem is echter een breed begrip. Soms zijn deze innovatief en lopen organisaties echt op de troepen vooruit. Maar er zijn ook tal van aansprekende voorbeelden die aan de basis staan. Een basis die goed gefundeerd is en waarop ze verder kunnen bouwen. Al met al super inspirerend, net zo inspirerend als het Nederlands vrouwenelftal.

Mariska van Aartsen stuurt het team Marketing & Intelligence aan en is verantwoordelijk voor de positionering van Infoland.
© Infoland B.V. 1998-2017