Iets tussen de oren krijgen? Maak het leuk en eenvoudig!

16 november 2017 in Nieuws, Procesoptimalisatie door

Medewerkers op de hoogte brengen en houden over alle nieuwe ontwikkelingen (zowel intern als extern). Dat is de uitdaging van iedere manager. Ga eens na hoe jij jouw medewerkers informeert over bijvoorbeeld een nieuwe werkwijze, wijzigingen in de processen of het inwerkprogramma. Veel managers doen dit aan de hand van een presentatie, een e-mail, flyers en ga zo maar door. Op zich een prima manier om kennis te zenden. Echter vergeet je wel een belangrijk aspect! Je hebt de informatie verzonden maar, als die al is aangekomen, is het de vraag of de informatie wel wordt opgeslagen. Dat komt omdat jouw medewerkers wel geïnformeerd zijn maar niet geactiveerd!

Niet informeren maar activeren
Wil je dat mensen aan de slag gaan met de kennis en vaardigheden waarover jij ze informeert, dan is het van belang dat de kennis ook daadwerkelijk geborgd wordt. Want wat heb je aan kennis die je niet kan toepassen? Precies, helemaal niks. Je wilt jouw medewerkers ten slotte activeren om met de nieuwe werkwijze of het nieuwe proces aan de slag gaan. En ja, dat is een grote uitdaging. Echter helpt de technologie van tegenwoordig ons aardig op weg om kennis op een eenvoudige, snelle en effectieve manier te borgen.

De toegevoegde waarde van e-learning
Met behulp van e-learning zorg je ervoor dat medewerkers direct met de opgedane kennis aan de slag gaan. Dit kan in de vorm van een training of een toets. Nu denk je wellicht, dat is leuk maar hoe ga ik mijn medewerkers zo ver krijgen dat ze zelf het initiatief nemen om met e-learning aan de slag te gaan? Dat doe je door leren leuk, eenvoudig en interactief te maken!

Maar is e-learning niet achterhaald?
Het klopt dat e-learning niet nieuw is, het bestaat zelfs al 10-talle jaren. Echter is de manier waarop het aangeboden wordt, in de afgelopen jaren wel sterk veranderd. Medewerkers kunnen tegenwoordig veel meer focussen op hun eigen leertrajecten door specifieke trainingen te maken die op hen van toepassing zijn. En dat verhoogt natuurlijk de motivatie.

Benieuwd naar alle andere voordelen van e-learning? Download dan onderstaand het volledige artikel.

Iris is content marketeer en event coördinator bij Infoland. Ze is verantwoordelijk voor het vergroten van de naamsbekendheid van Infoland.
© Infoland B.V. 1998-2017