Greenyard Fresh
Van losse bestanden op een server naar een geïntegreerd kwaliteitsmanagementsysteem
Voor een organisatie in de food industrie met 150 vaste medewerkers, is een gedegen kwaliteitsmanagement van groot belang. De Quality Management afdeling van Greenyard Fresh Netherlands begon jaren geleden met het verwerken van informatie in losse Word-, Excel- en PDF bestanden. Een korte zoekopdracht kon destijds veel tijd in beslag nemen. Voor een snelgroeiende organisatie als Greenyard, betekende dit dat het hoog tijd werd voor een oplossing.
Dankzij iProva, het kwaliteitsmanagementsysteem van Infoland, heeft Greenyard eindelijk afscheid kunnen nemen van dit inefficiënte tijdperk. Documentmanagement, incidentmanagement en kwaliteitsprocessen zijn nu volledig geautomatiseerd. “Het is inzichtelijk en toegankelijk voor iedereen. Ons QM Handboek was vroeger in PDF vorm op onze server opgeslagen. Het beheer hiervan lag bij één persoon. Dit terwijl het juist zo belangrijk is om deze informatie met zoveel mogelijk collega’s te kunnen delen”, vertelt Judith Prang van de QM afdeling bij Greenyard Fresh Netherlands. “Het beheren van deze documenten en het uitvoeren van gedegen kwaliteitsmanagement, werd hierdoor erg moeilijk. Juist dit wilden we verbeteren.”
Logisch! Kwaliteitsmanagement is natuurlijk fundamenteel voor een bedrijf in de food industrie. Een systeem dat het beheren en naleven van het QM handboek kan verbeteren en vergemakkelijken is niet alleen wenselijk, maar ook noodzakelijk. “Het idee was om met de hulp van iProva de verantwoordelijkheden over meerdere collega’s te verdelen. Daarnaast moest het beheren en aanpassen van documenten eenvoudiger gemaakt worden.”
Benieuwd naar de noodzaak van kwaliteitsmanagement in de food industrie? Lees dan de volledige referentiecase!