Let op:
De inschrijving sluit om 8:00 uur op de dag van het webinar
Het beheer van patiënteninformatie (folders) vindt veelal plaats binnen een apart Content Management Systeem (CMS). Hierbij spelen de vormgeving en publicatiemogelijkheden een belangrijke rol. Als je er vanuit gaat dat patiënteninformatie kwaliteitsinformatie is, waarbij juistheid, actualiteit en eigenaarschap een belangrijke rol spelen, ligt een Document Beheer Systeem (DMS) voor de hand.
Bij de zoektocht naar een nieuw folderbeheersysteem was de uitdaging om deze aspecten te combineren en te integreren binnen de bestaande middelen, tegen zo min mogelijk kosten. Het Deventer Ziekenhuis heeft hierbij gekozen voor iProva, wat nu een centrale rol heeft als DMS. In samenwerking met de afdeling Marketing & Communicatie is een nieuwe werkwijze tot stand gekomen.
De patiëntenfolders worden via Webshare ontsloten binnen de website op afdelingsniveau. Deze werkwijze wordt ook toegepast op patiëntniveau, door de relevante folders te tonen binnen het patiëntenportaal.
Medewerkers op de afdelingen zijn nu in staat om vanuit het Elektronisch Patiënten Dossier (EPD) deze folders handmatig te selecteren, waarbij ze direct op het patiëntenportaal worden getoond. De eerste aanzet is gedaan om dit proces te automatiseren en de folders te koppelen aan de afspraakcodes binnen het EPD (HIX van Chipsoft).
Maarten van Velsen, Functioneel Beheerder kwaliteitsprocessen bij het Deventer Ziekenhuis, licht in dit webinar deze werkwijze verder toe en vertelt wat dit het ziekenhuis tot nu toe heeft opgeleverd.
Gratis en vrijblijvend.
Als functioneel beheerder is Maarten van Velsen werkzaam op de afdeling Kwaliteit en Veiligheid in het Deventer Ziekenhuis. Bij de zoektocht naar het ontsluiten van de patiënteninformatie viel de keuze op iProva als document beheersysteem. Door de folders te koppelen aan het CMS van de website en aan het patiëntenportaal van HIX (Chipsoft) neemt iProva een centrale rol in, in de verdere digitalisering van de patiënten informatievoorziening.
Documenten & Processen
Beheer en verspreid eenvoudig documenten vanuit één centrale locatie.
Melden & Analyseren
Leer van gemaakte fouten door (bijna-)incidenten te melden en te analyseren.
Meten & Inspecteren
Maak en deel vragenlijsten en checklists voor audits, evaluaties en inspecties.
Risicomanagement
Krijg grip op risico’s om te voldoen aan normen en schade te voorkomen.