Euramax: Eenvoud siert de kunst
Maandag 18 juni 2018 | Suzanne van Gaale
Het melden van incidenten, het maken van rapportages en het uitzetten van Arbo-metingen: het was bij Euramax kort door de bocht gezegd, houtje-touwtje-werk. Tot ongeveer twee jaar geleden. Toen stapten ze over op de module Melden & Analyseren van Infoland. Volgens HSE manager Hertwig Halmans blinkt het incident management systeem vooral uit in de eenvoud en de mogelijkheden om te koppelen met andere systemen.
“Excellijsten, ingevulde formulieren die uitgeprint worden, medewerkers die werken met verouderde versies van formulieren, losse mails met feedback en ga zo maar door. Al die jaren hebben we op deze manier (bijna)-incidenten verwerkt in het systeem,” vertelt Hertwig Halmans. “Het behoeft geen uitleg dat handmatig alles invoeren ontzettend veel tijd kost. Bovendien was er geen totaaloverzicht en bouwden we geen centrale database op. Even snel iets zoeken en vinden, was er niet bij. Het oude meldsysteem was gewoon een star systeem.”
Zo willen we het hebben
Hoog tijd dus voor een geautomatiseerd en modern softwaresysteem. Euramax kwam dankzij een filmpje op YouTube terecht bij Infoland. De vraag vanuit het bedrijf was helder: we hebben behoefte aan een meld- en registratiesysteem. Het moet gebruiksvriendelijk zijn, we willen zelf koppelingen kunnen maken met bestaande systemen, het moet een open database hebben en formulieren moeten eenvoudig door onszelf op te bouwen zijn.
Benieuwd naar het hele verhaal van Euramax? Download hieronder de volledige referentiecase!